Специалните деца изискват допълнителни грижи
Специалните деца, независимо от насърчаването от държавите членки на ЕС за едно приобщаващо образование, все още получават различното отношение, според доклад, публикуван от Европейската комисия / Брюксел, 10 юли 2012 г/. Голяма част от тях са настанени в изолирани институции, а тези, които посещават масовите учебни заведения, често получават недостатъчна подкрепа.
„Ако искаме да подобрим начина на живот на децата със специални образователни потребности и на възрастните с увреждания, ще трябва да вложим още по‑целенасочени усилия. Включително в изработването на достатъчно добре финансирани приобщаващи образователни политики. Време е да бъдат изпълнени поетите ангажименти. Приобщаващото образование за специалните деца не е допълнителна екстра, а същностна необходимост. Наш дълг е да отредим на най‑уязвимите групи централно място в нашите действия за по-добър живот за всички“. Това заяви Андрула Василиу, европейски комисар по въпросите на образованието, културата, многоезичието и младежта.
С тази цел беше създаден проекта „Ние също искаме да се движим“ от ЧОУ „Прогресивно образование“ с помощта на Община София.
Спортни занятия
Всеки вторник и четвъртък се провеждат занятия по спорт с децата. Те са разделени и така през деня се провеждат по няколко занятия, в зависимост от броя на децата. Треньори са Светла Гавазова и Красимира Банова.
Занятията ще продължат четири месеца , но ще се търсят варианти, занятията да продължат през цялата учебна година.
Необходимостта от приобщаването на деца със СОП и участието им в дневна активност предполага разработването на технологичен модел със специфични игрово-двигателни форми.